Accelerate growth
Wat we doen
Domeinen
Time Management

Creëer ruimte voor wat telt: met een frisse blik, concrete gewoontes en een…

Sales

Versterk je sales skills met directe inzichten, scherpe gesprekstechnieken…

HR & Leadership

Krijg inzicht in hoe je talent activeert, beslissingen durft nemen en met…

Communicatie & Marketing

Bouw sterke verhalen, bereik je doelgroep en leer je boodschap vertalen naar…

Insights

Ontdek hoe je met gedragsinzichten en persoonlijkheidsprofielen slimmer…

Wat we doen
Open trainingen
Incompany trainingen
Digitaal leerplatform
77 NONO
Open training
HR & Leadership
Opzetten Evaluatiestructuur
Schrijf je nu in
Onze aanpak
Open trainingen
Jobs
Let’s connect
  • Wat we doen
    • Wat we doen
    • Incompany trainingen
    • Digitaal leerplatform
    • Open trainingen
    • Time Management
    • Sales
    • HR & Leadership
    • Communicatie & Marketing
    • Insights
  • Onze aanpak
  • Open trainingen
  • Jobs
  • Let’s connect

Algemene Voorwaarden

1. De algemene voorwaarden van NONO BV met maatschappelijke zetel te Jacob Van Maerlantlaan 21, 8800 Roeselare en BTW BE 1022.901.226 zijn van toepassing op elke aanbieding, offerte, bestelling of elke overeenkomst die door of met NONO BV worden gesloten en op de volledige rechtsverhouding die tot stand komt tussen NONO BV en haar klant., met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant, behoudens schriftelijk en uitdrukkelijk akkoord van NONO BV. Partijen verklaren grondige onderhandelingen te hebben gevoerd omtrent deze bepalingen met een evenwichtige overeenkomst als resultaat. NONO BV behoudt zich het recht voor om onderhavige algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen.

PRIJZEN EN OFFERTES

2.1. Tenzij anders overeengekomen gelden de offertes van NONO BV slechts gedurende 90 kalenderdagen. Het contract is gesloten na schriftelijke bevestiging door NONO BV van de aanvaarding van de bestelling. Samen met deze bevestiging worden de uurroosters, de inhoud van de programma’s, de kostprijs en andere bijzondere voorwaarden die van toepassing zijn op de overeenkomst, overgemaakt.

2.2. Een offerte is slechts een uitnodiging tot het plaatsen van een opdracht bij NONO BV. De offerte is gebaseerd op de gegevens die de klant heeft verstrekt. Offertes omvatten enkel de diensten erin vermeld. In geval van tikfouten of materiële vergissing bij de opgave van prijzen op de website van NONO BV, in offertes of andere documenten van NONO BV, zal tot rechtzetting van eventuele tikfouten en/of materiële vergissingen kunnen worden overgegaan.

2.3.De data en de uren van de interne trainingen, besteld door de klant, kunnen gewijzigd worden door de klant, zonder kosten, op voorwaarde dat de aanvraag tot wijziging tenminste 1 maand voor de voorziene datum schriftelijk aan NONO BV wordt gericht. Voor elke wijziging die wordt gevraagd na voormelde termijn, zal een vergoeding t.b.v 50% van de kostprijs verschuldigd voor de aangepaste dagen, worden aangerekend. Indien de aanvraag tot wijziging gebeurt 14 dagen of minder voor de voorziene datum, zal een vergoeding van 100% aangerekend worden. Bij annulering is de klant gehouden tot betaling van een forfaitaire schadevergoeding. Deze vergoeding bedraagt 15 % van de totaalprijs ingeval de annulering minstens vier weken voor de aanvang van de trainingen wordt gemeld. Indien de annulering gebeurt tussen de vierde en de tweede week voorafgaand aan de aanvang van de trainingen zal de forfaitaire schadevergoeding 50% bedragen. Bij annulering binnen de twee weken voorafgaand aan de aanvang zal de schadevergoeding 100 % bedragen van de totaalprijs.

2.4. De inschrijvingen voor open trainingen kunnen worden geannuleerd door de klant mits betaling van een forfaitaire schadevergoeding. Deze vergoeding bedraagt 15 % van de totaalprijs ingeval de annulering minstens vier weken voor de aanvang van de trainingen wordt gemeld. Indien de annulering gebeurt tussen de vierde en de tweede week voorafgaand aan de aanvang van de training zal de forfaitaire schadevergoeding 50% bedragen. Bij annulering binnen de twee weken voorafgaand aan de aanvang van de training zal de schadevergoeding 100% bedragen.

UITVOERING VAN HET CONTRACT

3.1. De trainingsprogramma’s verstrekt door NONO BV worden opgesteld overeenkomstig de objectieven overgemaakt door de klant voorafgaandelijk aan de sluiting van de overeenkomst en aan de, in gemeenschappelijk overleg met de klant, opgestelde planning. De trainingen worden verstrekt binnen een praktisch, dynamisch en motiverend kader. NONO BV is gehouden door een middelenverbintenis doch niet door een resultatenverbintenis waardoor zij niet kan garanderen dat de deelnemers aan het einde van het programma het geheel van de begrippen en technieken die zijn uiteengezet, beheersen.

3.2 De data en de uren van de interne trainingen en open trainingen, besteld door de klant, kunnen gewijzigd worden door NONO BV, zonder kosten, op voorwaarde dat de wijziging tijdig wordt gemeld aan de klant. Een eventuele laattijdige uitvoering geeft aan de klant niet het recht om de overeenkomst te ontbinden, noch een schadevergoeding te vorderen.

3.2. Alle klachten met betrekking tot de verstrekte diensten en/of de facturen van NONO BV dienen schriftelijk te worden geformuleerd, ten laatste de achtste dag na ontvangst van de factuur.

FACTURATIE EN BETALING

4.1. Facturen zijn betaalbaar binnen de 30 dagen na ontvangst van de factuur door de klant. In geval van laattijdige betaling zal de klant van rechtswege en zonder vereiste voorafgaandelijke ingebrekestelling een nalatigheidsintrest aangerekend aan de wettelijke interest overeenkomstig de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties verschuldigd zijn met een minimum van 10% per jaar te rekenen vanaf de vervaldag van de factuur, evenals een forfaitaire schadevergoeding van 10% op het openstaande factuurbedrag met een minimum van 100,00 euro.

4.2. Elke niet-betaling van een factuur op de vervaldatum of elke wanbetaling brengt de eisbaarheid mee van de, zelfs niet vervallen, facturen die op dat moment reeds werden opgesteld en overgemaakt aan de klant en doet elke betalingsfaciliteit automatisch vervallen.

4.3. In geval van betwisting van de factuur, dient de factuur, op straffe van verval, op gemotiveerde wijze te worden geprotesteerd binnen de 8 dagen na ontvangst ervan per aangetekend schrijven. Een eventueel factuurprotest schort de overige verplichtingen van de klant niet op

VERTROUWELIJKHEID

5.1. Elke partij zal alle informatie die zij ontvangt met betrekking tot de andere partij, haar technische en operationele structuur, haar producten en diensten, haar financiële informatie, haar persoonsgegevens, haar intellectuele eigendom, vertrouwelijk houden.

5.2. Uitgewisselde informatie mag alleen worden gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst en mag alleen worden gedeeld met werknemers binnen haar organisatie alsook eventueel zorgvuldig geselecteerde dienstverleners die van dergelijke informatie op de hoogte moeten zijn. Geen der partijen zal gerechtigd zijn vertrouwelijke informatie aan een derde bekend te maken zonder de voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van een andere partij, behoudens wanneer zulks noodzakelijk is voor de goede uitvoering van de overeenkomst. Partijen verbinden zich er toe redelijke maatregelen te nemen om de vertrouwelijke informatie van de andere partij te beschermen.

GEGEGEVENSBESCHERMING

6.1. Elke partij zal ten allen tijde voldoen aan haar respectievelijke verplichtingen op grond van alle toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming met betrekking tot alle persoonsgegevens die op grond van de overeenkomst worden verwerkt. Voor zover NONO BV, in haar hoedanigheid van verwerker, persoonsgegevens zou verwerken namens de klant, zal de klant, in haar hoedanigheid van verantwoordelijke voor de verwerking, verantwoordelijk blijven voor de omschrijving van het doel en de middelen voor de verwerking en zal NONO BV alle redelijke instructies van de klant met betrekking tot de verwerking respecteren. Partijen zullen in voorkomend geval, op eerste verzoek van een van de partijen, een overeenkomst inzake gegevensverwerking aangaan.

OVERMACHT

Geen van de partijen (zijnde NONO BV en haar klant) zal aansprakelijk zijn voor een vertraging of een tekortkoming in de uitvoering van zijn verplichtingen indien dit te wijten is aan overmacht. Onder overmacht wordt elke gebeurtenis of omstandigheid begrepen welke redelijkerwijs niet voorkomen of voorzien had kunnen worden, of die welke in redelijkheid buiten de controle van de getroffen partij valt; in ieder geval doch niet uitsluitend: productieonderbrekingen, moeilijkheden bij aanvoer of tekorten aan grondstoffen, werkkrachten, energie of vertraging in transport, stakingen, lock-outs, werkonderbrekingen of andere collectieve arbeidsgeschillen, die hetzij NONO BV hetzij haar leveranciers raken, storingen in het internet, het elektriciteitsnet, mailverkeer of door derden aangeleverde technologie, overheidsmaatregelen, brand, vorst, epidemieën, staat van oorlog en ziekte. De partij die zich op overmacht beroept zal alle redelijke maatregelen treffen teneinde de tijdelijke overmachtssituatie te beëindigen en onmiddellijk de uitvoering te hervatten na beëindiging van de overmachtssituatie, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.

OPSCHORTING

7.1. Bij niet-betaling op de vervaldag, bij wanbetaling, om welke reden dan ook, of bij niet nakoming van zelfs één contractuele verplichting door de klant, behoudt NONO BV zich het recht voor om eenzijdig de uitvoering van haar prestaties te schorsen, en dit na voorafgaandelijke ingebrekestelling, waaraan geen of geen nuttig gevolg werd gegeven binnen de 30 dagen, en zonder dat dit voor de klant aanleiding zal kunnen zijn om schadevergoeding te vorderen, maar onverminderd het recht van NONO BV om schadevergoeding te vorderen.

INTELLECTUELE RECHTEN

NONO BV blijft eigenaar van alle intellectuele rechten (waaronder auteursrechten) in de ruimste zin van het woord en bijgevolg van alle door haar opgestelde documenten, alsook van alle eventueel gecommuniceerde bedrijfsgeheimen, commerciële informatie en knowhow. Deze gegevens mogen zolang deze gegevens niet publiek toegankelijk worden gemaakt door de NONO BV zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van NONO BV niet worden gekopieerd, gebruikt voor andere doeleinden dan waarvoor zij bestemd zijn of aan derden getoond en dienen op eenvoudig verzoek onmiddellijk te worden terugbezorgd aan NONO BV. Elke inbreuk van de klant op deze paragraaf geeft aanleiding tot betaling van een forfaitaire schadevergoeding van 10% van de prijs van de geleverde diensten, onverminderd het recht op vergoeding van hoger bewezen schade.

DUUR EN BEËINDIGING

8.1. Overeenkomsten inzake abonnementen, Service Level Agreements en gebruikslicenties dewelke worden aangegaan door de klant worden aangegaan voor een minimumtermijn van 12 maanden. Behoudens schriftelijke opzegging met in acht name van een opzeggingstermijn van 1 maand tegen het verstrijken van de overeengekomen einddatum, worden voormelde overeenkomsten (telkenmale) automatisch en stilzwijgend verlengd met een periode van 12 maanden.

8.2. Elke partij heeft het recht om de overeenkomst te beëindigen/ontbinden zonder voorafgaande kennisgeving en door de enkele verzending van een schriftelijke kennisgeving van beëindiging:

  • in het geval dat de andere partij failliet wordt verklaard, faillissement aanvraagt of een aanvraag tot faillissement tegen haar wordt ingediend of kennelijk insolvent is;
  • in geval van ontbinding en/of vereffening van de onderneming van de andere partij;
  • indien op een deel of op het geheel van het vermogen van een andere partij uitvoerend en/of bewarend beslag is gelegd of andere uitvoerende of bewarende maatregelen zijn genomen

8.3. Vanaf de datum van effectieve beëindiging zullen partijen geen gebruik meer maken van de vertrouwelijke informatie en intellectuele eigendomsrechten van de andere partij, tenzij voor zover toegestaan door de overeenkomst.

8.4. In geval van beëindiging van de overeenkomst, zullen de kosten verbonden aan de stopzetting van het project/beëindiging van de overeenkomst, evenals eventuele kosten verbonden aan de overdracht en bijhorende begeleiding bij de overdracht ten laste vallen van de klant en in regie worden aangerekend aan de klant.

AANSPRAKELIJKHEID

9.1. De eventuele aansprakelijkheid van NONO BV is beperkt tot vergoeding van schade tot maximaal de waarde van de overeenkomst (excl. btw).

9.2. NONO BV is enkel aansprakelijk voor schade dewelke het gevolg is van een opzettelijke of zware fout van NONO BV.

9.3. In geval van meerdere betrokkenen, kan NONO BV slechts aansprakelijk worden gesteld in de mate dat het aandeel van NONO BV in de aansprakelijkheid bewezen wordt.

9.4. De aansprakelijkheid van NONO BV is steeds beperkt tot de directe schade, met uitsluiting van de indirecte schade, zoals, maar niet beperkt tot de gederfde winst, de financiële of commerciële verliezen, productieverlies, de verhoging van de algemene onkosten, de verhoogde administratiekosten, verlies of beschadiging van gegevens, verlies van contracten, de immateriële schade en het verlies aan cliënteel.

9.5. NONO BV kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor schade geleden door derden ingevolge een eventuele toerekenbare contractuele wanprestatie van NONO BV. De klant vrijwaart NONO BV dan ook algeheel voor eventuele aanspraken van derden dewelke (beweren) schade (te) lijden of geleden hebben ingevolge een eventuele toerekenbare contractuele wanprestatie van de zijde van NONO BV bij de uitvoering van de overeenkomst.

9.6. Indien NONO BV in het kader van de uitvoering van de overeenkomst afhankelijk is van de medewerking/diensten en/of leveringen van derden, kan NONO BV, behoudens in geval van opzet of zware fout van NONO BV, niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade dewelke toerekenbaar is aan deze derde partij.

9.7 De klant erkent te zijn geïnformeerd dat het in het kader van de uitvoering van de overeenkomst eventueel noodzakelijk of opportuun kan zijn dat informatie wordt gedeeld met derden dewelke niet gevestigd zijn in landen van de Europese Unie en waarin geen gelijkaardige regelgeving van toepassing is inzake data- en gegevensbescherming als in landen van de Europese Unie. De klant aanvaardt dit risico geheel voor eigen rekening en ontslaat NONO BV van elke aansprakelijkheid in dit verband.

9.8 Eventuele klachten inzake een toerekenbare contractuele tekortkoming van NONO BV dienen, op straffe van verval, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen een termijn van 8 dagen na vaststelling van de contractuele tekortkoming schriftelijk te worden gemeld, waarbij aan NONO BV een redelijke termijn dient te worden geboden om aan de contractuele tekortkoming te verhelpen. Een binnen voormelde termijn gemelde contractuele toerekenbare tekortkoming zal enkel aanleiding kunnen geven tot de aansprakelijkheid van NONO BV in zoverre NONO BV zou nalaten de contractuele tekortkoming te verhelpen binnen een redelijke termijn. De klacht dient een zo gedetailleerd mogelijk omschrijving te geven van de aan NONO BV verweten contractuele tekortkoming opdat NONO BV adequaat zou kunnen reageren.

9.9 NONO BV doet alle inspanningen om de veiligheid van haar systemen te waarborgen. Evenwel kan nooit 100% veiligheid gegarandeerd worden. De klant aanvaardt dit risico geheel voor eigen rekening.

9.10 Partijen (zijnde NONO BV en haar klant) zullen elkaars respectievelijke hulppersonen (onder meer bestuurders en werknemers) niet buitencontractueel kunnen aanspreken en/of betrekken bij geschillen over de totstandkoming, uitvoering, interpretatie of beëindiging van de overeenkomst.

Onverminderd het voorgaande, erkennen en verklaren Partijen in het algemeen dat zij, in zoverre wettelijk mogelijk, enkel elkaar en niet elkaars respectievelijke vertegenwoordigers of hulppersonen (onder meer bestuurders en werknemers) kunnen aanspreken, in het kader van de totstandkoming, uitvoering of beëindiging van de overeenkomst. De toepassing van artikel 6.3, §2 van boek 6 van het BW wordt expliciet uitgesloten, in zoverre wettelijk toegelaten.”

NIET WERVING

10.1. Zonder toestemming van NONO BV is de klant niet gerechtigd werknemers van NONO BV en/of zelfstandige medewerkers van NONO BV rechtstreeks dan wel onrechtstreeks in dienst te nemen, te contracteren of anderszins met werknemers en/of zelfstandige medewerkers van NONO BV samen te werken, zulks voor de duur van de overeenkomst en tot 24 maanden na beëindiging van de overeenkomst.

10.2. In geval van inbreuk door de klant op de bepaling van artikel 10.1., zal de klant aan NONO BV een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van 75.000,00 euro per inbreuk, onverminderd het recht voor NONO BV om een hogere schade te bewijzen en te vorderen. De forfaitaire schadevergoeding zal verschuldigd zijn en betaalbaar zijn op de datum dat de persoon in dienst is genomen, een contract heeft gesloten of anderszins samenwerkt met de klant.

GESCHILLEN

11.1. De overeenkomst wordt geïnterpreteerd in overeenstemming met en beheerst door het Belgisch recht. De toepassing van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

11.2. In geval van geschillen betreffende de totstandkoming, uitvoering, beëindiging en/of interpretatie van de overeenkomst zullen de bevoegde rechtbanken van West-Vlaanderen, afdeling Kortrijk exclusief bevoegd zijn om het geschil te beslechten.

DIVERSEN

12.1. De klant mag een overeenkomst niet overdragen aan een andere partij zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van NONO BV.

12.2. Indien een bepaling of een deel van een bepaling van de algemene voorwaarden nietig, onwettig of niet-afdwingbaar wordt, blijven de overige bepalingen van de algemene voorwaarden van kracht en wordt hun geldigheid niet aangetast. Partijen zullen in voorkomend geval te goeder trouw onderhandelen om de nietigheid, onwettigheid of niet-afdwingbaarheid van de bepaling te verhelpen door de bepaling te vervangen door een wettelijke, geldige of afdwingbare bepaling met dezelfde, of grotendeels dezelfde, impact en betekenis als de oorspronkelijke bepaling.

12.3. Het nalaten of verwaarlozen van NONO BV om rechten af te dwingen of sancties op te leggen kan niet worden beschouwd als een afstandsverklaring van de rechten van NONO BV. Een verklaring van afstand van de zijde van NONO BV is slechts geldig indien deze schriftelijk is gegeven. Een dergelijke verklaring van afstand kan nooit worden geïnterpreteerd als een verklaring van afstand van enig ander recht of enige andere vordering.

Sitemap
Wat we doen Onze aanpak Open trainingen Jobs
Contact
Koestraat 177B,
8800 Roeselare
info@no-no.be +32 496 57 97 49
Newsletter

Ontvang tips, tools en inzichten die je aan het denken zetten en aan het doen krijgen. Recht in je inbox.

©2025 NONO. All rights reserved.
Instagram
/
LinkedIn
Algemene Voorwaarden Privacybeleid Cookiebeleid
NONO 60
Learn rapidly, grow instantly

Groeien begint met één stap. Zet die vandaag.

Let's connect
Onze aanpak